کد خبر : ۲۲۰۹۷۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ساعت ۱۹:۰۹

نسبت ما با مسائل فرهنگی شهرمان!
طرح امنیت در تفرجگاه ها وظیفه کیست؟!

 طرح امنیت در تفرجگاه ها وظیفه کیست؟!

پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول: مدتی است که نیروی انتظامی طرح امنیت در تفرجگاه های ساحلی دزفول اجرایی کرده است . طرحی که مطالبه جمع کثیری از همشهریان است و بارها و بارها از طرق مختلف از مسئولان خواسته اند که ساحل تفریحی دز را از افرادی اندکی که اصول اخلاقی و اجتماعی را رعایت نمی کنند، پاکسازی نمایند.
مسئولان نیز در جلسات مختلف از جمله شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیاء امر به معروف به این مقوله پرداخته اند و مصوباتی را داشته اند.
اکنون قبل از هر ارگان دیگر نیروی انتظامی آستین بالا زده است و به وظایف قانونی خود در این راستا جامه عمل پوشانده است. پنج شنبه شب فرماندهی نیروی انتظامی دزفول که از روحیه بالا و قابل تعاملی با همشهریان برخودار است به همراه نیروهای تابعه خود در تفرجگاه های تفریحی حاضر شدند و تا پاسی از شب از نزدیک بر طرح سالم سازی ساحل دز و جمع آوری قلیان ها نظارت نمود.
در کنار ناجا، نیروهای بسیجی در ستاد امربه معروف و نهی از منکر حضوری همیشگی و خالصانه دارند و بدون کوچکترین چشم داشتی به اجرای امربه معروف و نهی از منکر می پردازند.
این دو نهاد، شبانه روز جهت برقراری امنیت فیزیکی و فرهنگی و اخلاقی شهر تلاش خستگی ناپذیری انجام می دهند و زمانی کار آنان نتیجه می رسد که همه همکاری نمایند؛ هم مردم و هم دستگاههای مسئول دیگر.
فرمانده نیروی انتظامی دزفول و مسئول مرکز اجرایی امربه معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول بارها اعلام کرده اند که جهت پربارتر شدن اقدامات و نیز رفع ایرادات به منظور امنیت پایدار، آماده دریافت نظرات و پیشنهادات همه مردم عزیز هستند.
بهرحال اقدامات ناجا و بسیج در این حوزه، قابل تقدیر است و امید که دستگاههای فرهنگی نیز به میدان بیایند و به وظیفه قانونی خود جامه عمل بپوشانند.
چرا که در این حوزه باید هم کار فرهنگی صورت گیرد و هم با افرادی که قانون را زیر پا می گذارند و با بی قانونی و گاهاً بی فرهنگی هایی که موجب آزار همشهریان می شوند و یا قصد هنجارشکنی و یا در برابر قانون قدرت نمایی کنند، اقدامات سلبی صورت گیرد.
این طرح یقیناً مختص یک و یا دو ارگان تنها نیست. همان میزان که ارشاد اسلامی  و شهرداری وظیفه دارد سازمان تبلیغات نیز وظایفی به عهده دارد، دانشگاه ها همان مقدار در سلامت فرهنگی و اخلاقی جامعه نقش دارند که حوزه های علمیه نقش دارند. صداوسیما خاصه رادیو دزفول، خطبا و روحانیون مساجد باید در جهت مبارزه با ولنگاریهای فرهنگی به میدان بیایند و نسبت به برخی کژیها هشدار و تذکر دهند، منابر در اختیار ائمه جماعت مساجد بهترین ظرفیت برای معرفی سبک زندگی اسلامی و نیز احیا امربه معروف و نهی ازمنکر است که متاسفانه غفلتهایی را مشاهده می کنیم.
مردم نیز باید ضمن حمایت از نیروی انتظامی و نیروهای بسیجی با آنها همکاری نمایند؛ تا همه باهم بتوانیم، هم میزبان میهمانان شهر باشیم و هم محیط های تفریحی را برای ساعتی آسایش روحی و روانی خود و خانواده هایمان مهیا نماییم. میهمانانی که از شهرهای دیگر به ساحل رود زیبای دز می آیند باید نسبت به فرهنگ مردم دزفول احترام قائل بشوند و همه باید در این مکان ها موازین اسلامی و عرفی را رعایت نمایند.

برچسب ها: انصارحزب الله دزفول طرح امنیت